Irã, Entekhab, Persa

[ad_1]

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در بسته خبری پیش رو، مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. این صبحانه خبری مفید و مختصر را بخوانید.

تصمیم برای راه اندازی مجدد گشت ارشاد در جلسه ای با حضور رئیسی
اژه ای رئیس قوه قضاییه گفت: در اواخر سال گذشته، در جلسه مشترک بنده با رئیس‌جمهور تاکید شد که نمی‌شود مقوله عفاف و حجاب را رها کرد؛ فلذا در بهمن و اسفند ۱۴۰۲، جلساتی برگزار شد و از فراجا و برخی نهاد‌های دیگر و چندین وزارتخانه دعوت کردیم. رئیس قوه قضاییه افزود: در آن جلسات و مباحث، تاکید شد که همه دستگاه‌های ذیربط در قضیه عفاف و حجاب از جمله دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغاتی، حوزه‌ها و مروّجین و مبلّغین دینی، دانشگاه‌ها، آموزش‌وپرورش و … فعال شوند. در همین راستا از فراجا نیز خواسته شد و خطاب به او تاکید شد که در این قضیه به میدان بیاید؛ خُب آیا اکنون می‌توان خود را کنار بکشیم و اصطلاحاً به تعبیر عامیانه بگوییم «کی بود کی بود؛ من نبودم»؟!

تکذیب احضار سفیر سوئیس به سپاه
کنعانی سخنگوی وزارت خارجه درباره تبادل پیام بین ایران و آمریکا از سوی ترکیه و اظهارات مقامات ترکیه در این خصوص گفت: نمی‌توانم تایید کنم. دولت آمریکا در دو سه هفته اخیر با توجه به پیچیدگی تحولات و عزم ایران برای پاسخ قطعی، پیام‌های متعددی را در کانال‌های دیپلماتیک ارسال کرده و پاسخ لازم داده شده است.  مهمترین کانال دیپلماتیک کشور سوئیس به عنوان حافظ منافع بود. آمریکا از طرق دیگر هم پیام‌هایی را ارسال کرد که از همان کانال‌ها پاسخ داده شد. کنعانی درباره گفته‌ها مبنی بر اظهار سفیر سوئیس به سپاه گفت: مقامات ذی‌ربط احضار سفیر سوئیس به سپاه را تکذیب کردند. کشور سوئیس مهمترین کانال تبادل پیام دیپلماتیک بوده است.

جنجال هوشمصنوعی در انتخابات هند
در جریان انتخابات هند، در یک ویدئوی ۳۰ ثانیه‌ای از عامر خان و یک کلیپ ۴۱ ثانیه‌ای دیگر از رانویر سینگ، ظاهرا این دو بازیگر بالیوود به مخاطبان می‌گویند که مودی به وعده‌های انتخاباتی خود عمل نکرده و در هر دو دوره نخست‌وزیری‌اش نتوانسته به مسائل مهم اقتصادی رسیدگی کند. این در حالی است که هر دو ویدئو توسط هوش مصنوعی تولید شده و در پایان‌بندی آن، نماد و شعار انتخابات کنگره هند با مضمون «به عدالت رأی دهید، به کنگره رأی دهید» نمایان می‌شود. این دو ویدئو از هفته گذشته تا به حال بیش از نیم میلیون بار در رسانه‌های اجتماعی دیده شده است.

افزایش ۱۵ هزار تومانی قیمت ارز در دو ماه اخیر
مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: بی ثباتی ارزی عامل ناامنی است. مشکل ناامنی صرفا با مسائل جنگی که توسط دشمنان به وجود می‌آید نیست بلکه مشکل همین سیاستگذاری‌های ارزی است که روح و روان مردم را نابود می‌کند. او تصریح کرد: قیمت بازار غیررسمی یا بازار آزاد ارز که باید با سیاست‌های بانک مرکزی کنترل می‌شد در دو ماه اخیر با افزایش ۱۵ هزار تومانی مواجه شده است و بعد از تمام التهابات تنها ۲ هزار تومان کاهش یافته است.

گشت ارشاد مدیران باید به هتل اسپیناس پالاس ورود می‌کرد
معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار با بیان این که مگر رئیس جمهور نمی‌گفت من گشت ارشاد مدیران را راه‌اندازی می‌کنم؟! مدعی شد: همین چند شب گذشته یکی از مسئولان عالی سابق کشور مراسم دختر خود را در هتل اسپیناس پالاس برگزار کرد که در آنجا باید گشت ارشاد مدیران ورود پیدا می‌کرد. با این روش‌ها ما نمی‌توانیم مطلوب را حاصل کنیم. 

انتقاد تلویحی روزنامه اصولگرا از حسین شریعتمداری
در حالی که حسین شریعتمداری روز گذشته با انتقاد از مهدی فضایلی گفته بود «بیت رهبر معظم انقلاب «سخنگو» ندارد و چنانچه تذکری ضرورت داشته باشد، مستقیماً و با ذکر مأخذ از سوی دفتر معظم‌له (آقایان گلپایگانی و حجازی) به اطلاع مخاطبان آن می‌رسد» اکنون روزنامه اصولگرای جوان با انتقاد از آنها که به دنبال دوقطبی سازی بین رهبری و دفتر ایشان هستند، نوشت: نه آنکه بگوییم دفتر، خود آقاست؛ طبعاً چنین نیست، اما اینکه آنان در بیان مواضع رهبری، نقش مستقل یا خودسرانه دارند و می‌توانند نظری مخالف نظر رهبری را به عنوان نظر رهبری به جامعه قالب کنند و رهبری هم توانایی برخورد و کنترل اوضاع را ندارند، قابل پذیرش نیست. 

تکذیب تبادل پیام بین ایران و آمریکا در بامداد جمعه
سخنگوی وزارت خارجه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در مورد حوادث اصفهان و اتفاق رخ داده در بامداد جمعه بین ایران و آمریکا پیامی منتقل شده است، گفت: آنچه که انجام شد حتی اسمش را نمی‌توانیم عملیات بگذاریم یک اقدام ایذایی بود که ما مشابه آن را نیز پیش از این مشاهده کرده بودیم.  وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی و هیچ طرف دیگری مسئولیت این موضوع را قبول نکرده‌اند، ادامه داد: در این زمینه سیستم دفاعی ایران به صورت حرفه‌ای عمل کرد و طرف اقدام کننده به هیچ سطحی از اهداف خود دست پیدا نکرد و یک اقدام بی‌ارزش از نظر نظامی بود. کنعانی در پاسخ به اصرار  سوال خبرنگار پرسش کننده گفت: این موضوع ارزش پیگیری در این سطح را نداشت.

یک هفته فاصله تا انجام اولین آزمایش در صورت صدور اذن
کریمی قدوسی نماینده اصولگرای فعلی مجلس که از رسیدن به مجلس دوازدهم بازمانده است در توییتی تلویحا مدعی فاصله یک هفته ای ایران با آزمایش شد. کریمی قدوسی نماینده مشهد در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: در صورت صدور اذن تا انجام اولین آزمایش یک هفته فاصله است.

کشف ۹۰ خاور زباله از منزل یک میلیاردر
به دنبال تجمیع چندین تن زباله در یک منزل مسکونی در یکی از کوچه های مرکز شهر بجنورد، ماموران شهرداری و نیروی انتظامی با دستور دادستانی به این موضوع رسیدگی کردند. معاون خدمات شهری شهردار بجنورد گفت: تمام نقاط این ملک مخروبه، مملو از زباله بود. هم حیاط هم اتاق ها. این فرد نیز در میان همین زباله ها زندگی می کرد و به نظر می رسد جمع آوری این زباله ها به دلیل مشکلات روانی انجام می گرفته است. 

بشار اسد: هر از گاهی با آمریکایی‌ها دیدار می‌کنیم
بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در اظهاراتی گفت که هر از چند گاه دیدارهایی میان کشورش و ایالات متحده بدون دستیابی به نتایجی معین انجام می‌شود. اسد، در جریان گفت‌وگوی سیاسی و فکری با اینال آردزینبا، وزیر خارجه آبخاز، افزود: «حتی زمانی که می‌دانیم نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد، باید تلاش کنیم، زیرا سیاست، هنر ممکن است». 

 حماس انتقال دفاتر خود به ترکیه را تکذیب کرد
رئیس جنبش حماس در کرانه باختری با تکذیب شایعات مربوط به فشارها برای انتقال دفاتر این جنبش از قطر به ترکیه تأکید کرد: حماس دفاتر خود را به هیچ مکانی خارج از دوحه منتقل نخواهد کرد. 

[ad_2]

Source link

Notícias

Indonésia, Republika, Indonésio

[ad_1] REPUBLIKA.CO.ID, JAKARTA — Direktur Jenderal Bea dan Cukai Kementerian Keuangan Askolani buka suara soal tingginya sanksi administrasi barang impor. Dia menjelaskan besaran sanksi administrasi

Indonésia, Indo Pos, Indonésio

[ad_1] Harianjogja.com, DEPOK—Ombudsman Republik Indonesia (ORI) DIY meminta masyarakat untuk melapor jika menemui tiang-tiang kabel yang tampak semrawut. Laporan-laporan yang datang dari masyarakat ini akan

Hong Kong, South China Morning Post, Inglês

[ad_1] Hong Kong authorities will step up enforcement on illegal ride-hailing services and rogue taxi drivers over the coming Labour Day “golden week” holiday, while

Tailândia, Business Day News, Tailandês

[ad_1] มูลนิธิสุญญตาวิหารเผยหลักสูตรการดับทุกข์สำหรับผู้บริหารระดับสูงรุ่นแรก มีผู้สนใจในช่วงสองอย่างล้นหลาม รองประธานมูลนิธิฯเผยมีทั้งอดีตรัฐมนตรี อดีต สว. และอดีตปลัดกระทรวง สนใจ ชี้หลักสูตรนี้เหมาะกับโลกในยุคปัจจุบัน นายสมชาย เลิศด้วยลาภ รองประธานมูลนิธิสุญญตาวิหาร เปิดเผยว่าด้วยสถานการณ์ปัจจุบันสิ่งที่เกิดขึ้นทั้งในประเทศไทยและในโลก ทั้งปัญหาสังคม ปัญหาเศรษฐกิจ ปัญหาทุกอย่างอีกมากมายที่เกิดขึ้น สำหรับผู้บริหารจะมีการรับรู้และรับผิดชอบมากกว่าบุคคลทั่วไป ทั้งผู้บริหารหน่วยงานภาครัฐ และผู้บริหารหน่วยงานภาคเอกชน โดยทุกข์ที่เกิดขึ้นนั้น เกิดเพราะความรับผิดชอบที่มีต่อตัวเอง หน่วยงานและสังคม รวมถึงประเทศการเป็นทุกข์สำหรับผู้บริหารแล้ว มักจะไม่สามารถบอกหรือปรึกษาใครได้ เพราะความน่าเชื่อถือและความคาดหวังของคนในองค์กร